Bieganie jako dobry i efektywny trening

Kategorie Bieżnie

Bieganie cieszy się ogromną popularnością. W wielu miastach organizowane są biegi na różnych trasach zawsze cieszące się ogromnym zainteresowaniem biegaczy. Są wśród nas przeciwnicy ćwiczeń fitness, którzy z kolei wielką miłością darzą bieganie. Warto biegać, jeżeli jest to nasza pasja – nie tylko na dworze, kiedy jest ładna pogoda, ale również wtedy, kiedy pogoda nie dopisuje. Warto zaopatrzyć się w bieżnie w domach, dzięki czemu będziemy mogli biegać nawet bez wychodzenia z domu.

Odpowiednie przygotowanie

Biegać każdy może – to prawda? Nie. Biegać mogą tylko osoby, które czują się dobrze i nie istnieją żadne przeciwwskazania. Do tego muszą to być osoby posiadające odpowiednie, stabilizujące obuwie, dzięki czemu noga będzie mniej narażona na urazy, skręcenia. Sam strój nie jest na tyle ważny, aczkolwiek można postarać się o odpowiednie ubrania ze specjalnego materiału pozwalającego naszej skórze oddychać nawet podczas długich maratonów. Zanim przystąpimy do treningu na bieżni pamiętajmy o rozgrzewce, która ma na celu przygotowanie naszego ciała do wysiłku. Jeżeli o tym zapomnimy, to będzie to prosta droga do kontuzji. Bieżnie mają swoich zwolenników, jak również przeciwników (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Bieznie-1023.html). Osoby na nie twierdzą, że bieganie w jednym miejscu ze wzrokiem utkwionym w ścianę jest nudne. Z kolei wystarczy tylko bieżnię ustawić na przeciwko okna, telewizora (można biegać nawet podczas oglądania TV!) i na pewno nikt nie będzie się nudził. Zwróćcie uwagę, gdzie bieżnie znaleźć można w siłowniach? No właśnie, są to miejsca skąd można obserwować otoczenie, to co dzieje się za oknem, a więc nikt nie jest narażony na nudę.

Wejście na bieżnię

Bieganie na bieżni rozpoczynamy od wejścia na nią i ustawieniu stóp w odpowiednim miejscu oznaczonym przez producenta. Potem dopiero włączamy maszynę na wolnym tempie i wchodzimy na pas biegowy. Nigdy nie rozpoczynamy biegania od włączenia maszyny (tym bardziej na szybkim tempie) i wejścia na nią. Po prawidłowym rozpoczęciu biegu, kiedy ciało przyzwyczai się do biegu można pomyśleć o zwiększeniu tempa. Stopniowanie wysiłku do naszych najszybszych możliwości jest najzdrowszą formą biegania o której każdy biegacz musi pamiętać. Tak samo jest w momencie kończenia. Z szybkiego przechodzimy na bardzo wolne, aż dochodzimy do momentu, kiedy z biegu przechodzimy w chód aż w końcu stajemy w miejscu. Również po zakończeniu biegania należy pamiętać o rozciąganiu chociaż kilkuminutowym, dzięki czemu nasze ciało odpocznie i w przyszłości nie będzie narażone na urazy oraz żadne kontuzje. Jeżeli nie się czasu na ćwiczenia, to warto przekonać się do bieżni.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com